Praktisk språkforskning


Jag vill veta när språket brister,
när språket bär tanken och när tanken bär språket.

Formen konstitueras av det maniska sökandet,
det svarta i blicken
som läcker.

Jag vill utforska det omöjliga med det möjliga
genom att när jag talar låta allt jag sagt
bli osagt.

För att föda min nyfikenhet
med utmaningar.

För att ordet intresserar mig
som rörelsens motpol.

För att ordet kan ge legitimitet
till en annan språksyn.

Som en undersökning av idén
om rörelsens språklighet.



Jag vill låta blicken bryta sönder meningen
se efter meningslöshet i vrakdelar
söka ett annat språkbruk i det formlösa.
Jag vill formulera formulerandet
- ingenting annat.

Jag skriver för att jag vill veta.

Bända in fingrarna mellan språk och bruk.
Göra avtryck där och låta avtrycket berätta om en sådan gräns.

Tvinga språket att göra våld på sig själv,
böja sig för viljan:
viljan att få ingenting sagt med någonting,
någonting med ingenting.