Kollektivt skrivande


Dont you think that perhaps we do make a whole between us,
even if each only contributes a little?

Vi ser text i samma gränssnitt, vid olika och ibland samma tidpunkter
men alltid från olika platser i rummet.

Inledningsvis betraktar vi afatiskt varandras meningsbyggnader.
Långsamt låter jag ditt språk pressas in i min blick.

Med tiden blir det en utblick.


Det språk som är ditt blir koreografin till mina fingeravtryck över tangenterna.
Mina sinnen sträcker sig in i dina.

Min tankekropp bryts sönder för att byggas upp på nytt,
anta en annan formulering och växa.
Våra röster vävs samman,
utsvävar tillsammans.


There is a whole,
but it doesnt belong to anyone.

We share it.


Jag tillskriver dig,
gör dina ord till mina ord
låter mina tankar bli dina tankar
fyller i din tystnad med min mening
döljer mitt innehåll med dina metaforer
talar till dig med det jag vill höra
lyssnar genom att mima efter din artikulation.

Jag inte bara tar dina ord:
jag tar dig på orden.
Låter trycka hud med ord du uttalat,

så tvingas du stå för dem.

Ill be your mirror
Reflect what you are, in case you dont know
.