Trycksvärta enligt Ericsdotter


Jag skriver om förtrollade världar och mitt liv är kukar och fittor
och alla jävla misstag jag gjorde och som alla andra gjorde åt mig

det är klart och därför vet jag inte varför jag leker med såna tankar jag vet inte varför

men mitt hjärta faller först och inte det jag vet och inte vet

våra liv är kukar och fittor och den här gången är alla misstag mina

för min egen njutnings skull lever jag med personen som älskar mig mest och är min bäste väns älskare jag är en sådan person som andra personer avskyr och en sådan person som alla önskar bli

jag skriver inga brev varför skulle jag göra det du skulle inte läsa dem och jag har inget att säga
- bara tiotusen ord i kanon och om och om igen i forte och piano och fruktansvärt välartikulerat snabbt

bara tanken på dina fingrars rörelse när du skrev dem åtrår jag

ett ord och jag släpper alla trådar

jag har mer att säga ännu inget sagt och ännu har inget tystats skrik åt mig
om du vill skrik åt mig försök stoppa mig! du ska veta att det aldrig går att tysta mig